Intocmirea dosarelor pentru încadrarea persoanelor adulte în Grad de handicap

Documente necesare întocmirii dosarelor privind încadrarea persoanelor adulte în grad de handicap

Încadrarea în grad și tip de handicap se realizează în condițiile prevăzute de Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată.

Încadrarea sau respingerea încadrării în grad şi tip de handicap se atestă prin certificat emis de către Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Alba.

Încadrarea în grad de handicap se realizează doar dacă afecțiunile diagnosticate în referatele medicale depuse la dosar sunt prevăzute și în criteriile medico-psihosociale aprobate prin Ordinul nr. 762/1992/2007, actualizat și modificat și sunt îndeplinite condițiile privind debutul afecțiunii sau valorile minime prevăzute în acesta.

Gradele de handicap sunt: ușor(IV), mediu(III), accentuat, grav(I) cu sau fără asistent personal.

În cazul persoanelor care solicită reevaluarea, dosarul se depune cu 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al certificatului de încadrare în grad de handicap.

Potrivit prevederilor art. 6, alin. (4) și (5) din H.G. nr 430/2008 cu modificările și completările ulterioare, documentele necesare în vederea evaluării complexe de către Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap sunt următoarele:

Cererea-tip de evaluare

Copie documente de identitate (2 buc.)

Scrisoare medicală-tip de la medicul de familie

Referat medic specialist

Alte acte medicale doveditoare (bilete de ieșire din spital, bulletin de analize medicale, test psihologic, audiogramă, radiografie, rmn, ct, după caz)

Anchetă socială efectuată de direcția generală de asistență medicală și comunitară sebeș

Scrisoare medicală, eliberată de medicul de familie

Acte doveditoare ale veniturilor

  • adeverinta de salariat – pentru persoanele salariate;
  • adeverinta de la anaf – pentru cei care nu realizeaza venituri fiscale;  
  • decizie de pensie și talon de pensie recent – pentru persoanele pensionate la limita de varsta, invaliditate, anticipat, cu pensie urmaș, etc.

Certificat de încadrare în grad de handicap anterior, după caz.

Pentru obținerea anchetei sociale, solicitantul (după caz,  reprezentantul legal), va depune la sediul Direcției Generale de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș, Aleea Lac, nr.12, o cerere privind efectuarea anchetei sociale la care va anexa documentele mai sus menționate.

După eliberarea anchetei sociale, dosarul complet va fi depus de solicitant/ reprezentant legal la registratura DGASPC Alba, în Alba Iulia, Bd. 1 Decembrie 19818, nr.68, telefon: 0258818266.