Direcția de Asistență Socială Sebeș, aduce la cunoștință că începând cu data de 3 noiembrie 2025 demarează acțiunea de preluare a cererilor – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie, pentru sezonul rece 01 noiembrie 2025 – 31 martie 2026.
Pot beneficia de acest drept familiile care realizează venituri lunare nete pe membru de familie de până la 1386 lei, respectiv persoanele singure care realizează venituri nete lunare până la 2053 lei și care nu dețin bunurile cuprinse în Lista bunurilor care conduc la excluderea acordării ajutorului social.
Documentele necesare acordării ajutorului se pot depune până cel târziu în data de 20 noiembrie, pentru a beneficia de această prestație cu data de 1 noiembrie 2025.
Programul de depunere a cererilor este de luni – joi: 09:00 – 15:30, la sediul Direcției de Asistență Socială Sebeș, Aleea Lac, 12, telefon 0258 731 007 / 0746 092 655.
Condiții de eligibilitate:
Acte necesare:
Lista completă a bunurilor care duc la pierderea dreptului la ajutor:
Bunuri imobile:
1. Clădiri sau alte spații locative în afara locuinței de domiciliu și a anexelor gospodărești;
2. Terenuri situate în intravilan cu suprafață mai mare de 1.200 mp în zona urbană sau 2.500 mp în zona rurală, în afara terenului aferent locuinței și curții.
Bunuri mobile:
1. Mai mult de un vehicul cu vechime mai mare de 10 ani, cu drept de circulație pe drumurile publice;
2. Autovehicul cu vechime mai mică de 10 ani, cu excepția celor adaptate pentru transportul persoanelor cu dizabilități;
3. Șalupe, bărci cu motor, iahturi sau alte ambarcațiuni, cu excepția celor necesare pentru transport în zona Rezervației Biosferei „Delta Dunării”.
Depozite bancare:
✔ Dacă cel puțin un membru al familiei deține, în calitate de titular, unul sau mai multe conturi/depozite bancare a căror valoare totală este mai mare de 3 ori câștigul salarial mediu brut, se pierde dreptul la ajutor.
Important:
– Deținerea oricăruia dintre aceste bunuri duce automat la excluderea acordării ajutorului.
– Titularii au obligația de a anunța orice modificare (venituri, bunuri, componență familie, domiciliu) în termen de 5 zile de la data apariției acesteia.
– Declararea falsă a veniturilor sau bunurilor constituie infracțiune și se pedepsește conform Codului Penal.
– Cererea, actul de locuință, facturile și documentele de identitate trebuie să aibă aceeași adresă și același titular!
Legislație: