Ajutor de încălzire în sezonul rece 2025-2026

Direcția de Asistență Socială Sebeș, aduce la cunoștință că începând cu data de 3 noiembrie 2025 demarează acțiunea de preluare a cererilor – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie, pentru sezonul rece 01 noiembrie 2025 – 31 martie 2026.

 

 Pot beneficia de acest drept familiile care realizează venituri lunare nete pe membru de familie de până la 1386 lei,  respectiv persoanele singure care realizează venituri nete lunare până la 2053 lei  și care nu dețin bunurile cuprinse în Lista bunurilor care conduc la excluderea acordării ajutorului social.

 

Documentele necesare acordării ajutorului se pot depune până cel târziu în data de 20 noiembrie, pentru a beneficia de această prestație cu data de 1 noiembrie 2025.

 

Programul de depunere a cererilor este de luni – joi: 09:00 – 15:30, la sediul Direcției de Asistență Socială Sebeș, Aleea Lac, 12, telefon 0258 731 007 / 0746 092 655.

Condiții de eligibilitate:

  • pentru un singur ajutor de încălzire;
  • familiilor/persoanelor singure care nu beneficiază de alte forme de sprijin pentru încălzirea locuinței;
  • pentru o singură locuință;
  • nu dețin altă formă de încălzire;
  • nu dețin bunuri mobile/imobile sau terenuri prezente în lista bunurilor care conduc la excluderea acordării ajutorului de încălzire;
  • cel puțin unul dintre membrii familiei nu deține, în calitate de titular, unul sau mai multe conturi/depozite bancare, a căror sumă totală este mai mare de 3 ori față de valoarea câștigului salarial mediu brut prevăzut de Legea asigurărilor sociale de stat.

Acte necesare:

  1. Cerere și declarație pe propria răspundere;
  2. Copii ale actelor de identitate ale membrilor familiei (CI/BI, certificat de naștere, certificat de căsătorie, hotărâre judecătorească de divorț, certificate de deces-după caz);
  3. Adeverință salariat care să ateste salariul net pe luna anterioară depunerii cererii (pe adeverința salarială sa fie specificat dacă se acordă sau nu bonuri de masă si valoarea lor) sau după caz cupon de pensie pe luna anterioară depunerii cererii, șomaj sau alte indemnizații (Indemnizație pentru creșterea copilului, indemnizație de însoțitor a persoanei cu handicap grav – 2574 lei/ lună)/ / Declarație notarială (persoane peste 18 ani fără venituri);
  4. Copie după ultima factură de gaze naturale/energie electrică;
  5. Documente privind locuinţa:  contract vânzare-cumpărare/contract închiriere înregistrat la ANAF/contract comodat-autentificat la notar sau alte documente legale care atestă deținerea locuinței,  în cazul persoanelor care locuiesc la curte și nu dețin act de proprietate se va prezenta adeverință înscriere Registru agricol (cu nr. de poziție), eliberată la cerere de la Primăria Municipiului Sebeș;
  6. Dovada bunurilor mobile şi imobile deţinute;
  7. Copie după talon autoturism (unde este cazul);
  8. Cont bancar pe numele solicitantului în vederea virării ajutorului/ suplimentului.

 

Lista completă a bunurilor care duc la pierderea dreptului la ajutor:

Bunuri imobile:
1. Clădiri sau alte spații locative în afara locuinței de domiciliu și a anexelor gospodărești;
2. Terenuri situate în intravilan cu suprafață mai mare de 1.200 mp în zona urbană sau 2.500 mp în zona rurală, în afara terenului aferent locuinței și curții.

Bunuri mobile:
1. Mai mult de un vehicul cu vechime mai mare de 10 ani, cu drept de circulație pe drumurile publice;
2.  Autovehicul cu vechime mai mică de 10 ani, cu excepția celor adaptate pentru transportul persoanelor cu dizabilități;
3.  Șalupe, bărci cu motor, iahturi sau alte ambarcațiuni, cu excepția celor necesare pentru transport în zona Rezervației Biosferei „Delta Dunării”.

Depozite bancare:
✔ Dacă cel puțin un membru al familiei deține, în calitate de titular, unul sau mai multe conturi/depozite bancare a căror valoare totală este mai mare de 3 ori câștigul salarial mediu brut, se pierde dreptul la ajutor.

 

Important:
– Deținerea oricăruia dintre aceste bunuri duce automat la excluderea acordării ajutorului.
– Titularii au obligația de a anunța orice modificare (venituri, bunuri, componență familie, domiciliu) în termen de 5 zile de la data apariției acesteia.
Declararea falsă a veniturilor sau bunurilor constituie infracțiune și se pedepsește conform Codului Penal.
– Cererea, actul de locuință, facturile și documentele de identitate trebuie să aibă aceeași adresă și același titular!

 

Legislație:

  • Legea nr. 226/2021 privind protecția consumatorului vulnerabil de energie
  • H.G. nr. 1073/2021 și H.G. nr. 1154/2022 (Norme metodologice)