Centrul de zi pentru Adulți cu dizabilități

Centrul de Zi pentru Persoane Adulte cu Dizabilități asigură persoanelor adulte cu dizabilități aflate într-o situație de dificultate socială servicii/activități care să răspundă nevoilor individuale specifice persoanelor cu dizabilități, în vederea depășirii situațiilor de dificultate, dezvoltării potențialului personal și prevenirii instituționalizării.

Serviciile oferite în cadrul centrului sunt:

  • servicii de evaluare/reevaluare;
  • informare și consiliere socială;
  • consiliere psihologică;
  • abilitare și reabilitare: psihoterapie, masaj, kinetoterapie, artterapie, stimulare psiho-senzorio-motorie, terapie ocupațională, activități de tip vocațional/ocupațional;
  • dezvoltarea deprinderilor de viață independență;
  • dezvoltarea abilităților lucrative, pregătirea pentru angajarea în muncă și sprijin pentru
    menținerea locului de muncă;
  • integrare și participare socială și civică

Beneficiarii serviciilor sociale
Beneficiarii serviciilor sociale acordate în Centrul de Zi pentru Persoane Adulte cu Dizabilități sunt persoane adulte cu dizabilități cu domiciliul/reședința în Municipiul Sebeș, pentru care certificatele/deciziile de încadrare în grad de handicap sunt în termen de valabilitate și care beneficiază de servicii de tip locuință protejată (LP), se află în îngrijirea familiilor, trăiesc independent, se află în asistenta asistentului personal al persoanei cu handicap (AP) sau a asistentului personal profesionist (AAP).

ACTE NECESARE admitere CENTRUL DE ZI PENTRU PERSOANE ADULTE CU DIZABILITĂȚI

cererea de admitere în centru, semnată de beneficiar sau de reprezentantul legal, adresată Direcţiei Generale de Asistență Socială, Medicală și Comunitară Sebeș;

copii după actele de identitate și stare civilă, după caz;

copie după actul de identitate al reprezentantului legal, după caz;

copie după documentul care atestă încadrarea în grad de handicap, în termen de valabilitate;

copie după decizia/hotărârea judecătoreasca definitivă care atestă calitatea de reprezentant legal;

copie după planul individual de servicii (PIS), după caz;

copie după programul individual de reabilitare și integrare socială (PIRIS), după caz;

ultimul talon de pensie sau adeverință de venit;

adeverință medicală eliberată de medicul de familie, care să specifice că persoana cu dizabilități este aptă pentru frecventarea colectivității;

raportul de anchetă socială;

pentru kinetoterapie – planul de recuperare de la medicul specialist;

alte documente necesare, după caz;

Criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor

  • să dețină certificat de încadrare într-un grad de handicap, valabil;
  • să aibă vârsta cuprinsă între 18 – 65 ani;
  • să aibă domiciliul/reședința în municipiul Sebeș;
  • să nu sufere de boli infecto-contagioase sau dermato-venerice, care nu-i permit să frecventeze colectivitatea;