Cum vă protejați de fraudele online?
- Citiți cu atenție mesajul și nu vă grăbiți să acționați!
- Nu accesați linkuri din mesaje nesolicitate, chiar dacă acestea par a proveni de la prieteni sau cunoștințe!
- Evitați accesarea linkurilor suspecte, a celor din mesajele nesolicitate sau a celor din surse necunoscute, deoarece acestea ar putea conduce către site-uri malware sau ar putea fi utilizate pentru phishing.
- Nu introduceți coduri!
- Nu transferați bani în conturi suspecte!
- Dacă primiți un mesaj suspect de la un prieten, contactați-l printr-un alt canal (de exemplu, telefonic) pentru a verifica autenticitatea solicitării.
Ce să faceți dacă ați fost victima unui astfel de atac:
- Dacă aveți în continuare acces la cont, accesați secțiunea Settings (Setări/Configurări), apoi selectați ‘Linked Accounts’ (Dispozitive asociate)
și eliminați din listă dispozitivele necunoscute, apoi activați autentificarea în doi pași (2FA), dacă nu ați făcut-o deja.
- În cazul în care nu mai aveți acces la cont, va fi necesară contactarea Centrului de Ajutor pentru a face pașii necesari recuperării contului. Echipa Directoratului Național de Securitate Cibernetică a pus la dispoziție publicului larg și un ghid dedicat securizării și recuperării principalelor conturi social media, pe care îl puteți accesa și descărca de pe site-ul dnsc.ro: https://www.dnsc.ro/pagini/ghid-retele-sociale.
- Contactați imediat banca dumneavoastră, în cazul în care ați furnizat date de card sau de autentificare la contul dvs sau dacă ați efectuat o plată către atacatori.
- Notificați pe căi diferite persoana a cărei identitate este folosită pentru a ajuta la soluționarea cât mai rapidă a confuziei generate de fraudă.
- Imediat ce v-ați recuperat accesul la cont, trimiteți un mesaj persoanelor care au primit mesaje nesolicitate din partea atacatorilor din contul dvs, pentru a evita să cadă la rândul lor în capcană.
Material oferit de Poliția Municipiului Sebeș.