În conformitate cu prevederile Legii 448/2006, republicată, privind protecția și promovarea persoanelor cu handicap, plata indemnizației lunare de handicap se face pe perioada valabilității certificatului de încadrare în gradul grav de handicap, emis de comisiile de protecție a copiilor sau de comisiile de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, după caz și se asigură de primăriile în a căror rază teritorială își are domiciliul sau reședința persoana cu handicap.
Indemnizația se acordă începând cu luna următoare depunerii cererii și încetează cu luna următoare celei în care persoana cu handicap nu mai îndeplinește condițiile care au dus la stabilirea dreptului.
Cerere pentru acordarea indemnizației lunare;
Act de identitate, certificat de naștere al persoanei cu handicap;
Act de stare civilă, după caz;
Certificatul de încadrare în gradul grav de handicap cu asistent personal;
Programul individual de reabilitare și integrare socială sau Planul de recuperare a copilului cu dizabilități;
Cerere privind opțiunea persoanei- Indemnizație lunară, vizată de DGASPC Alba
Decizie de pensie/Decizie asupra capacității de muncă + anexa în care se specifică gradul de invaliditate;
Talon de pensie din luna anterioară depunerii cererii;
Act de identitate al reprezentantului legal/ curatorului/tutorelui, după caz;
Sentință civilă de curatelă/tutelă definitivă, unde este cazul;
Extras de cont (pe numele solicitantului, reprezentantului legal/ tutorelui, după caz).